Ustawienia

Październik – miesiącem komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)

W naszym przedszkolu z dziećmi niemówiącymi lub dziećmi, u których mowa występuje, ale jest niezrozumiała (lub rozwija się powoli), prowadzone są zajęcia wykorzystujące alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC): system obrazkowy (PCS).

Aby przybliżyć przedszkolakom działanie tej metody i jednocześnie uwrażliwić je na niepełnosprawność rówieśników, w każdej grupie zostały zorganizowane krótkie zajęcia pokazowe.

Pani Mariola Zagubień opowiedziała „Wróbelkom” o magicznym znaczeniu symboli PCS, gdzie każdy z obrazków to niewypowiedziane słowo.

Pani Mariola Zagubień opowiedziała „Wróbelkom” o magicznym znaczeniu symboli PCS
Pani Mariola Zagubień opowiedziała „Wróbelkom” o magicznym znaczeniu symboli PCS
Pani Mariola Zagubień opowiedziała „Wróbelkom” o magicznym znaczeniu symboli PCS
Pani Mariola Zagubień opowiedziała „Wróbelkom” o magicznym znaczeniu symboli PCS

Następnie dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.

Dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.
Dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.
Dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.
Dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.
Dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.
Dzieci uczyły się z panią wierszyka AAC: „Kolczasty jeżyk”.

Liski śpiewały piosenkę: „Idzie jesień”.

Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)

Owieczki pracowały przy pomocy tablicy interaktywnej i rozwiązywały AAC – owe zagadki o jesieni.

Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)

Natomiast Kotki poznały historię zagubionego pieska, który szukał swojego domku oraz utrwalały naukę liczenia, sprawdzając, ile może zjeść niedźwiedź.

Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)

Sówki pracowały artystycznie, bowiem dokonując wyboru odpowiednich symboli PCS, kolorowały lub malowały wybrane przez siebie ilustracje.

Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)

Na koniec Tygryski dowiedziały się, co można przygotować z dyni, słuchając wierszyka: „Dyniowe potrawy”.

Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
Tydzień komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)

Dzieciaki chętnie uczestniczyły w takiej formie zajęć – nauki poprzez zabawę. Utrwalały tematykę jesienną dzięki AAC –owym wierszykom, piosenkom, bajkom. Aktywnie brały udział w tzw.: „czytaniu włączającym” i przy okazji rozwijały kompetencje matematyczne.

Dziękuję1