KOCHANE PRZEDSZKOLAKI, DRODZY RODZICE !
To zestaw kolejnych zabaw edukacyjnych na najbliższy tydzień.
Bądźmy dla siebie inspiracją do wspólnych zabaw!
Dzielcie się zdjęciami na Facbooku 🙂
PONIEDZIAŁEK
I. Warsztaty eksperymentalne „Malowanie na mleku” – to nie tylko idealne ćwiczenie usprawniające motorykę małą, ale także rozwijające kreatywność u dzieci.
Do wykonania eksperymentu potrzebne będzie: mleko, duży talerz, barwniki, patyczki higieniczne i płyn do naczyń.
Sposób wykonania: mleko wlewamy a talerz, następnie tworzymy kolorową mozaikę przy użyciu rozmaitych barwników. Kiedy powstanie piękny kolorowy obraz przystępujemy do kroku drugiego. W płynie maczamy patyczek higieniczny w płynie do mycia naczyń i przykładamy do mleka. Obserwujemy, jak kolory znajdujące się na mleku „UCIEKAJĄ”
II. „Rusz językiem” – doskonałe ćwiczenia usprawniające narządy mowy u dzieci. Oto kilka propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ
https://www.youtube.com/watch?v=eGLDIQZSGfQ
WTOREK
I. „Wesołe naleśniki” – to smaczne i pyszne danie, które będzie smakowało każdemu dziecku. Można je urozmaicać i przygotowywać na wiele sposobów. Jesteśmy ciekawi, z czym Nasze przedszkolaki uwielbiają naleśniki. Oto nasza propozycja:
Składniki:
- 1 szklanka mąki pszennej
- 2 jajka
- 2 szklanki mleka
- ¾ szklanki wody gazowanej
- szczypta soli
- 3 łyżki oleju
- owoce
- serek wiejski
Przygotowanie krok po kroku:
Krok 1 – mąkę, jajka, wodę gazowaną, mleko, szczypta soli i olej miksujemy.
Krok 2 – nagrzewamy patenie, ustawiamy na średnią moc.
Krok 3 – małą chochlą odmierzamy porcję naleśnika.
Krok 4 – wylewamy na patelnię staramy się aby ciasto rozeszło się równomiernie.
Krok 5 – po 30 – 40 sekundach przekładamy naleśnika na drugą stronę.
Krok 5 – po usmażeniu dekorujemy wedle uznania 🙂
II. Bajka do słuchana „Cudaczek Wyśmiewaczek cz. 1” – słuchanie bajek czytanych przez wspaniałych lektorów to świetny sposób na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem. Ponadto rozwija wyobraźnie! Dzieci to uwielbiają 🙂
ŚRODA
I. Zabawa sensoryczna „Domowy piasek kinetyczny” – to mnóstwo dobrej zabawy, czas dla mamy i zaoszczędzone pieniądze w portfelu. Dzieci uwielbiają zabawy w piasku! I słusznie, ponieważ wspierają one małą motorykę, kreatywność, rozwijają wyobraźnię przestrzenną i stymulują zmysły.
Potrzebne będą:
- 6 szklanek mąki ziemniaczanej
- 1 szklankę oleju
- brokat, olejki zapachowe wedle uznania
Sposób wykonania: mieszamy wszystkie składniki ze sobą. Powstała masa przypomina mokry piasek. Z jednej strony można z niego tworzyć różne babki, zwierzątka, itp. A z drugiej przy mocniejszym nacisku zaczyna się kruszyć. Życzymy udanej zabawy !
II. „Zagadki dotykowe” – to zabawa dydaktyczna polegająca na rozpoznawaniu za pomocą dotyku kształtów geometrycznych, wyciętych np. z sztywnego papieru, lub tez kształtów „ukrytych” w przedmiotach. Ciekawe, czy uda się dzieciom prawidłowo rozpoznać figury 🙂 Na sam koniec z wyciętych figur można ułożyć robota, bądź innego stworka.
CZWARTEK
I. „Od nasiona czy cebulki do rośliny” – to pomysł na zajęcia edukacyjne mające na celu poszerzanie wiadomości dzieci na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin oraz założenia hodowli w kąciku przyrodniczym. Kącik przyrody jest dla dzieci doskonałym miejscem do prowadzenia częstych badań, eksperymentów i obserwacji. Ponadto uczą się systematycznej pielęgnacji podczas pełnienia codziennych dyżurów.
Potrzebujemy doniczki, ziemi i nasionka/cebulki wybranej przez rośliny. Posadźcie lub zasiejcie wspólnie roślinkę, codziennie ją pielęgnujcie i po wolnym czasie spędzonym w domu przynieście ją do przedszkola do „KĄCIKA PRZYRODNICZEGO”.
II. „Tor przeszkód” – zabawy ruchowe, pozwalające na wchodzenie, przechodzenie, zjeżdżanie, turlanie, przeskakiwanie i pokonywanie przeszkód, to atrakcyjny dla dzieci element wychowania fizycznego zarówno ze względów dydaktycznych, wychowawczych, jak i organizacyjnych. Celem tego typu aktywności jest rozwijanie sprawności motorycznej i ruchowej dzieci, a także kształtowanie poprawnej postawy podczas wykonywania ćwiczeń. Aktywna edukacja sprzyja skupieniu uwagi, pobudza pamięć i rozwija myślenie twórcze. Waszym zadaniem jest stworzenie w domu toru przeszkód z różnych przedmiotów znajdujących się w domu. Życzymy udanej zabawy!
PIĄTEK
I. Zabawy matematyczne – poprzez obserwację, porównywanie, sortowanie, dzieci potrafią lepiej rozróżniać różne rodzaje kryteriów: kształt, wielkość, kolor, znaczenie.
Pobawcie się wspólnie w segregowanie zabawek wg różnych kryteriów, a następnie wspólnie odłóżcie zgromadzone przedmioty na ich miejsce.
II. „Wiosenne Kwiaty” – malowanie patyczkami pozwala tworzyć najmłodszym impresjonistyczne dzieła. Pobudza wyobraźnię, kreatywność i daje możliwość fajnej zabawy. Patyczki kosmetyczne to ulubione „pędzle” większości dzieci.
Czego potrzebujecie: patyczków kosmetycznych, kartki, farb.
Co namalujecie: wiosenne kwiaty.